Tuesday, January 01, 2008

随便写

2007年的最后一天。收到的手机简讯,转发的居多。熟悉的老朋友,陌生的号码。对于后者,我都“尽量”客气地问:请问哪位?其实,如果我没有储存你的手机号码,也许是我想把你从我的记忆中删除。谢谢你记得我,其实你无须把我放在心上,多不值得。

边看八频道的《客家之歌》,边处理一些行政工作。直到楼下传来一些劈里啪啦的声响才恍然发现:哦,已经是2008年了。

坦白说每一年的新年倒数我都不是很期待,老师也是怕开学的,人之常情吧。觉得自己蛮失败的,教了六年半的书,每每到开学时,还是会出现这种症状:恐慌、紧张、不安、自欺(希望时光倒流)。姐姐说我以前读书的时候是这样,教书了也还是这样。是的,1月1日是全国教师“普天同悲”的日子。

转换频道,五频道倒数活动,为什么新年倒数活动时要唱Auld Lang Syne?

开学了,同学们,我!来!了!

* "Auld Lang Syne" literally means "old long ago," or simply, "the good old days".

2 Comments:

At January 01, 2008 4:50 PM , Anonymous Anonymous said...

 看到新的了,新年也来了,就要开学了,一切又要开始了。春来了,花开了,一切美好的都来了。祝新年快乐!963。

 
At January 04, 2008 6:03 PM , Anonymous Anonymous said...

Hi darling,

Your poor darling had to work on new year's eve and new year day itself, so same as you, nothing to look forward to in 2008. But I do look forward to the arrival of the year of mice, cos it's suppose to be a good year for us ;)

Hope you'll have a great year teaching in 2008, and wish I'd soon be able to join you again in this sunset trade...

For those interested in auld lang syne, you may wanna go to this page to read a little more about it:

http://en.wikipedia.org/wiki/Auld_Lang_Syne

luv,
your darling

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home