Tuesday, April 04, 2006

回忆录(一)

写一写5N2,毕竟相处了三个月。

教中五,要在最短的时间内与你们bond(你们的语言),因为五月底就要保送你们去考O水准了。正如我之前说过,老师与学生喜欢的科目是有直接关系的,而这个关系也直接影响到成绩。

这三个月以来,我每次都很期待去5N2上课,虽然你们一直不相信我说的话,认为我在哄你们。请你们想想,你已经是学校的“元老”了,我还哄得了你?

对自己有些信心,起码在我眼里,你还是可爱的:)

很庆幸,很多时候,课堂上的日子都在嘻嘻笑笑中度过,偶尔开开玩笑,也无伤大雅。但大家也要有节制,要知道什么时候该认真,什么时候可以开玩笑。上课的时候,我喜欢捕捉令我“感动的时刻”,“感动”难以说明,它是一种很微妙的感觉。

什么能够感动我?

昨天理解问答时教你用“人潮汹涌”和“川流不息”来作答,后来提到模拟考试(mock exam)时,你马上说可以用到这两个词语,还抄了下来,说待会儿可以派上用场,我多欣慰,因为你懂得学以致用。认真学习的学生最可爱。

平时你一副“大哥”的样子,那天却主动帮Frederick完成作文,我多么赞赏你那时的侠义精神!

还有……还有……

其实,只要你用心听讲,认真学习,都能感动到我。

生活中的感动可以很简单,无须华丽的装饰,就好像我请你吃巧克力时,简单的巧克力可以满足你不复杂的需求。这种简单,这种单纯,很令人感动。

看完了,不要来跟老师说:老师,你写得很chim!

chim,华文是“深奥”。我不chim,我只是一个简单的老师,想简单地教好你。

5 Comments:

At April 05, 2006 12:24 PM , Blogger turtle said...

老师, wo men kan le ni de blog.. bu zhi kai shou she mer .. zong er yan zhi .. wo men hui jia you de..!
hahas...

wei da and ming jie

 
At April 05, 2006 11:39 PM , Anonymous Anonymous said...

haha. wo zhi dao wo hen ke ai. bu yong say out mah.. hahahs..

 
At April 08, 2006 5:59 PM , Anonymous Anonymous said...

hmmm..wo bu hui yong hua wen write la..suo yi........just excuse me for tis..i'll be using eng...hahas..thanks 4 praising us..it's all appreciated..i sincerely feel tat you are a responsible,cute,humourous and caring teacher..afterall i do feel that you and us do get along well..communication allows us to know and understand each other better..hence i believe this make teaching easier for you..although the time we spend together would be rather short but they are memorable..haha..gain alot of knowledge and lame jokes from your lesson..i write so long..haha..i do look forward toward chinese lesson too..relly haha..5N2???your fav class???
lols..
haha..you are real sweet teacher...[but not sweet when you are screaming at us (-_-)"].. lols..wishing you a smooth teaching career and will always meet "cute" students like us..haha..we love you!!! jia you jia you..!!!!all of us should work hard towards our goals.. good luck!!!(^-^)" gosh!!!i'm lost..wo bu hui du you xie zi...pathetic me..hiax..bu you jing..wo zhao zi dian..hehes...

 
At April 09, 2006 12:39 AM , Anonymous Anonymous said...

Erm, I see lots of boxes only leh.

 
At July 10, 2006 5:08 PM , Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home